MEGDUPLÁZTA EXPORTJÁT A LIDL
A hazai borok külföldi népszerűsítését és exportját elősegítő Lidl Wine Expo Hungary idén negyedik alkalommal várta 11 ország borszakértőit. A Lidl Magyarország 2016-ban több mint 11 millió palack magyar bort értékesített, ebből 6,1 milliót külpiacon, mindezzel megduplázta exportját a megelőző évhez képest.
Az elmúlt évek tendenciái bizonyítják, hogy folyamatosan nő a magyar borok minősége, egyre magasabb szintű a borkínálat, és dinamikusan növekszik a borok exportja is. Ezt a növekedést támogatja az idén negyedik alkalommal megrendezett Lidl Wine Expo Hungary is, ahol 10 európai ország borszakértői választották ki azokat a magyar borokat, melyek 2017-ben elérhetők lesznek a Lidl külföldi üzleteiben.
A hazai borok külföldi népszerűsítését támogató rendezvényen közel 800-féle magyar bort mutattak be, melyet 7 borrégió 21 borvidékének több mint 100 borászata készített. A Lidl Magyarország által életre hívott eseményen keresztül Európa 10 országának több mint 5000 Lidl üzletében kaphatók ma már magyar borok, melyek növekvő népszerűségét bizonyítja, hogy 2016-ban a Lidl Magyarország révén a magyar borászatok 6,1 millió palack bort exportáltak külföldre, amely másfélszer több az előző évhez képest. Ez az 52%-a a vállalat által 2016-ban értékesített magyar boroknak, emellett pedig országos szinten a magyar borexportból származó bevétel 11%-át a Lidl Magyarország által értékesített bor teszi ki.
A Lidl Wine Expo évről évre több ország borszakértőit vonzza Budapestre, a tavalyi 6 résztvevő ország mellett további 4 új is képviselteti magát.
A rendezvényt idén is Dr. Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitotta meg: „A magyar export és a külkereskedelmi mérleg többlete 2015 után 2016-ban is rekordszintre nőtt és megközelítette a 10 milliárd eurót, amely közel 16 százalékkal több az előző évinél. Az export növekedési dinamikájának fenntartásában az élelmiszer- és a borexport fontos szerepet játszik.
2016-ban a magyar borexport 87,7 millió eurót tett ki, amely több mint 6 százalékos növekedés az előző évhez képest.” – emelte ki. „A Külgazdasági és Külügyminisztérium kiemelt figyelmet fordít a kiváló minőségű magyar élelmiszer és bor népszerűsítésére. Azt szeretnénk, ha a borfogyasztók a minőségi magyar borokon keresztül ismernék meg az országunkat.” – mondta a miniszterhelyettes.
„Üzleteinkben mindig kiváló minőségű termékeket kínálunk vásárlóinknak, s ez a filozófia az egész vállalatra vonatkozik, országtól függetlenül. Ezt a kiválóságot képviselik a magyar borok is, melyekből idén már 800-félét tudtunk bemutatni a külföldi kollégáknak.” – nyilatkozta Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója. „Örömünkre szolgál, hogy 2017-ben ismét kiemelkedő sikernek örvend a Lidl Wine Expo Hungary a hazai borászatok körében, hiszen idén 21 borrégió több mint 100 borászatának kínálatát láthatjuk. A nemzetközi szinten népszerű rendezvényünkre közel kétszer annyi ország delegálta borszakértőjét a tavalyi évhez képest. Ez a dinamikusan növekvő elismertség a számokban is megmutatkozik, hiszen a 2016-ban külföldre exportált 6,1 millió palack magyar bor összértéke több mint 3 milliárd forint, mely az előző évnek bő kétszeresét jeleni.”
A Lidl a rendezvényen keresztül, a magyar kormány export törekvéseivel, valamint a „Lidl a magyar beszállítókért” programmal összhangban, a hazai borok exportjának növelését tűzte ki céljául. A „Lidl a magyar beszállítókért” program keretében a vállalat 2013 óta folyamatosan bővíti magyar beszállítóktól származó termékeinek szortimentjét. Ma már 320 hazai vállalkozás 2500 terméke kapható a Lidl polcain.
(Forrás:kereskedelmiszektor.hu, Fotó:lidl)