KAMPÁNYT INDÍT AZ ÉPÍTŐIPARI SZAKMÁK NÉPSZERŰSÍTÉSÉÉRT A MAPEI KFT.
Kommunikációs kampányt indít az építőipari szakmák népszerűsítése érdekében általános iskolásoknak és szüleiknek az építőipari Mapei Kft. - mondta Markovich Béla, a társaság ügyvezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
A kampány a tervek szerint április végén, május elején kezdődik, első körben minimum 40 iskolába szeretnének eljutni, ahol a Magyar Építőipari Szakember Közösség tagjai személyes példájukkal szeretnék meggyőzni a családokat, hogy válasszon minél több gyerek építőipari szakmát - közölte az építőanyag-gyártó vállalat ügyvezetője. Hozzátette: az építőipar növekedése 8 százalékos lehet az idén, a bővülés egyik legnagyobb gátja a szakemberhiány. Markovich Béla felidézte, tavaly júniusban hozták létre a Magyar Építőipari Szakember Közösséget, amelynek 560 tagja van, de még ebben az évben szeretnék elérni az ezres taglétszámot. A szervezet egyebek mellett kedvező kötelező építőipari felelősségbiztosítási, üzemanyag- és telefon-vásárlási lehetőséggel, valamint képzésekkel segíti tagjait. Az ügyvezető elmondta: a Mapei Kft. 2016-os árbevétele elérte a 10,2 milliárd forintot, ez mintegy félmilliárd forinttal több a 2015-ösnél. A társaság a tervek szerint 2017-ben Sóskúton bővíti raktározási és gyártási kapacitásait, a beruházásra 2,4 milliárd forintot fordítanak. A Mapei ebben az évben folytatja az internetes szakember-ajánló oldal bővítését megbízható építőipari szakemberek elérhetőségével. Markovich Béla kiemelte emellett, hogy különböző képzési programokat indítanak kifejezetten építőipari szakembereknek. A csoport 2016-os árbevétele 2,3 milliárd euró volt, 3,9 százalékkal több ez előző évinél. |
(Forrás:kereskedelmiszektor.hu, mti / Fotó: pinterest)