A Mikulás időszak előre jelzi, hogy milyen lesz a karácsonyi szezon, ennek alapján a karácsonyi felkészülési időszakban is magasabb forgalmat várnak, mint egy évvel ezelőtt - mutatott rá.
A kommunikációs igazgató elmondta: a forgalom növekedésének mértéke függ az üzletek méretétől, a CBA nagy szupermarketeiben akár kétszer-háromszor is több termék fogy az ünnepek előtt az év közben értékesített mennyiséghez képest.
A karácsonyi időszakban gyakorlatilag minden termékkör iránt megnő a kereslet, de vannak szezonális termékek, amelyek erre az időszakra jellemzőek és ilyenkor nagyon magas a forgalmuk, Fodor Attila példaként a szaloncukrot és a halat említette. A hal éves értékesítésének 30-35 százaléka a karácsony előtti időszakra esik - tette hozzá.
Az élelmiszerlánc tapasztalatai szerint évről-évre nagyobb az érdeklődés a minőségi termékek iránt.
A karácsonyi felkészülés hetekkel ezelőtt megkezdődött, de ezen a hét végén már érzékelhető, hogy a friss termékek is nagy mennyiségben fogynak. A jövő héten a forgalom jelentős megugrására számítanak, a legnagyobb vásárlói roham pedig jövő péntek-szombat-vasárnap várható - mondta a CBA kommunikációs igazgatója

 

(Forrás:kereskedelmiszektor, mti/Fotó:pixabay, mti)